ПРОЕКТ „МОДЕРНА И ЕФЕКТИВНА АДМИНИСТРАЦИЯ В ОБЩИНА ДВЕ МОГИЛИ”
Договор А 09-31-38 С/12.06.2009г.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Oперативна Програма „Административен Капацитет”, съфинансирана от Европейския Съюз чрез Европейския Социален Фонд
Процедура за предоставяне на безвъздмездна финансова помощ по Оперативна Програма „Административен Капацитет” бюджетна линия BG051PO002/08/3.1.-02
Приоритетна ос III „Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление”
Подприоритет 3.1. “Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление”
От 30 октомври 2008 г. стартира набирането на предложения по Оперативна програма „Административен капацитет”, Приоритетна ос ІІІ „Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление”.
От подадените 154 предложения по подприоритет 3.1 са одобрени 48, като един от тях е проект А 09-31-38 /30.01.2009 г. „Модерна и ефективна администрация в община Две могили”.
Общата сума на проекта: 320 980 лева. Изпълнението на проекта стартира от 12.06.2009 г.
Проекта има за обща цел:
Развитие и подобряване на административното обслужване в община Две могили.
Специфични цели на проекта:
- Изграждане на по-ефикасна организация на работа в общинската администрация и оптимизиране на процесите на предоставяне на административни услуги.
- Въвеждане на модерни административни практики, в това число и на електронни услуги.
- Създаване и подобряване на механизми за комуникация и обратна връзка от клиентите.
Целева(и) група(и)
Общинската администрация в община Две могили, администрациите на кметствата в общината, гражданите, бизнесът, други администрации.
Проекта включва основните дейности:
- Анализ на настоящото състояние на административните услуги и процеси в Община Две могили и съответствието им с действащата нормативна база.
- Актуализиране на вътрешните правила за предлагане на административни услуги и свързаните с това процеси.
- Проучване и въвеждане на добри практики при предоставяне на електронни услуги на гражданите и бизнеса в друга държава членка на ЕС.
- Разработване на електронни публични регистри.
- Надграждане на Административната информационна система и привеждането й в съответствие със Закона за електронно управление.
- Актуализиране, модернизиране и унифициране на интернет страницата на общината за по-добро обслужване на гражданите и бизнеса.
- Информационна кампания за популяризиране на модерните административни услуги, предоставяни от Община Две могили.
- Одит на проекта.
- Дейности за информация и публичност.
Очаквани резултати:
- Анализирано състоянието на административните услуги.
- Избрани услуги, които да бъдат предлагани онлайн.
- Анализирани съществуващи вътрешни правила за предлагане на административните услуги и съответствието им с действащата нормативната уредба и Закона за електронното управление.
- Разработени вътрешни процедури за оптимизирано предлагане на административните услуги в Община Две могили, включително и онлайн.
- Изготвени технологични карти на предлаганите административни услуги.
- Проведено обучение за двадесет и пет (25) служители в общинската администрация по Закона за електронното управление.
- Осъществено пътуване на десет (10) служители от Община Две могили до други 2 държави членки на ЕС, с цел проучване на добри практики в сферата на електронните услуги.
- Изведени три (3) добри практики и тяхното въвеждане в административното обслужване в общината.
- Разработени регистри на гражданското състояние, на общинските имоти и на административните услуги.
- Горепосочените регистри са интегрирани към информационната система на общината.
- Анализирани технологични възможности и обезпеченост в общината, с акцент върху възможностите за технологична обвързаност между кметствата и общината.
- Надградени модули на съществуващата административна информационна система
- Действаща единна електронна деловодна система в кметствата и общината.
- Създаден механизъм за електронно подаване на документи за административни услуги.
- Проведено обучение(я) на 25 служители от общината и кметствата за работа с административната информационна система.
- Надградено обслужване на „едно гише” административен център.
- Актуализирана интернет страница на Община Две могили, в съответствие с унифицираната визия на българската държавна администрация.
- Създаден механизъм за обратна връзка с потребителите на административни услуги чрез интернет страницата на общината.
- Проведени серия публични събития с цел популяризиране на административното обслужване в общината.
- Публикувана и разпространена брошура.
- Разпространени и анализирани анкетни карти към потребителите на административни услуги.
- Одитиран проект.
- Информирани граждани (около 2 500 души) за съдържанието на проекта и за възможностите, които той ще предостави за тях. в общината.
Изпълнението на проекта трябва да завърши до 12.12.2010 г.
Ръководител на проекта:
Галина Кънчева
Тел.: 08141 21 30
Факс.: 08141 22 54
e-mail:
Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.
;
Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.
Съобщения:
Покани: Брошура 1.
Брошура 2.
Брошура 3.
Анкетна карта.
Заключителна пресконференция 09.12.2010 г.:
|